info over de quad :
Ik heb via marktplaats een quad gekocht van het merk E-ton DXL-50 Tornado met een 70cc cilinder.
hij loopt rond de 60 km/u op moment.
De quad staat op een brommer rijbewijs en heeft (nog) geen WOK melding maar die komt er wel aan in deze staat.
de banden zijn versleten, maakt een ongelovelijke herie doordat de uitlaat lekt? en hij is 70cc.
veder loopt het motortje wel goed.
ik zit hier met wat vragen waar ik niet uit kan komen via andere forums en geen normaal antwoord kan vinden...
laat ik maar gelijk beginnen
ik weet dat 70cc niet toegestaan is maar word hier in de praktijk op gecontroleerd vraag ik me af.
zolang hij 50 gaat en geen debiel luid geluid maakt zou het goed moeten zijn lijkt me?
doet de politie nog het motorblok uit elkaar halen? zelfs als er een ongeluk is geweest ?
op andere forums lees ik alleen maar dat geen probleem is en ander deel dat het super dom is om 70cc te rijden op een brommerquad.
en stel ik zet er een 50cc cilinder in , dit kan gewoon omdat (zover weet) dat er origineel in zat.
zo is die namelijk gekeurd.
Maar kan je met een 50cc blok nog de 50 km/u halen door middel van een uitlaat , filter , tandwielen ect.?
en valt dit onder opvoeren als die 50 cc is en 50 km/u ?
Ik ben niet van plan om er veder offroad mee te gaan. gebruik hem gewoon als soort scooter om mobiel te zijn.
de banden zijn ook aan vervanging toe dus ik zet er dan gelijk straat banden onder.
Ik wil echt alles goed hebben zodat geen WOK melding krijg omdat hij in deze staat niet door de keuring zal komen.
eigenlijk zit nu te kijken of het het waard is om hem 70cc te houden kwa politie en verzekering en hoop dat jullie me daarmee zouden kunnen helpen