Oeps, enduro verkocht, en nu ... ?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Wilf
Toeschouwer
Toeschouwer

Oeps, enduro verkocht, en nu ... ?

Bericht door Wilf »

Vooraleer verder te lezen, gelieve geen reakties te geven zoals "dit is hier al 1000x besproken op dit forum", want "dit" is hier nog niet besproken geweest ! :wink:

Ok, heb deze namiddag eindelijk mijne KTM EXC200 verkocht en kan nu eindelijk kopen waar ik al effe van aan 't dromen ben, ne quad!

Ik ga hier nu ni beginne te zagen welke ne goeie beginnersquad is, ik ben op 41-jarige leeftijd wel rijp genoeg om te weten wat kan en niet kan.
Ik heb mijn zinnen gewoon gezet op LT-Z400 omdat ik weet dat ik dan iets polyvalent EN goed koop, ik heb vroeger nog een DRZ400E gehad, dus de motor (gedeeltelijk) ken ik wel.

Ah ja, de quad zal het meest gebruikt worden om mijn gekende enduro-parkoerekes te rijden (iets beperkter dan). Waarschijnlijk is de LTR450 hier niet zo geschikt voor?

Had 'voor' mijn beslissing om voor de LT-Z400 te gaan nog effe aan de Wolverine 450 4x4 gedacht, maar waarschijnlijk is dat toch niet echt zo sportief, maw snelheid moet er wel zijn.

Het enige waar ik mij zorgen om maak is, ik heb nog nooit op een quad gereden en heb toch al de stap gezet. Het zit gewoon te diep in mijn kopke gekerfd.
Zijn hier nog zo van die "pipo's" die zo een toeren uithalen en direkt hun gedacht kopen zonder effe te testen, puur uitgaand op wat anderen zeggen en veeeel reviews gelezen te hebben? Of die een quad gekocht hebben zonder er ooit eentje geprobeerd te hebben?

Wilf
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

ik :)

had een klx300,deze verkocht voor een blaster, daarna warrior gekocht, maar kon wel goed met de quad overweg,maar de quad niet met mij. Als resultaat elke keer wel brokken (niet door vallen of pikketjes te rammen) en miste de snelheid en de vrijheid (want alle endurobaantjes kun je niet doen met de quad, zeker niet de kruip door sluipdoor stijle boom tot boom klimmen en afdaling) dus boel verkocht en terug enduro gekocht. Nu YZ426F op papieren :)
Ik heb me niet beklaagd dat ik met de quad gereden heb, maar miste het een ent ander,ook als je brokken hebt en je zit in the middle of nowhere ben je met de enduro beter af, begin maar aan je quad te sleuren als je vastzit in de modder (zonder lier natuurlijk) Voor elk wat wils natuurlijk, maar voor enduro te doen zou ik een grizzly kopen, wat zwaarder en logger,maar gaat in bospaadjes en veldwegen even hard als een sportquad (4x4 voordeel ook nog)
Als ik jou was zou ik eerst eentje lenen ofzo voor een tocht te doen en zien wat het je zegt,want gouw mis je de vrijheid en de snelheid.
greetz
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

Robby schreef:,maar gaat in bospaadjes en veldwegen even hard als een sportquad (4x4 voordeel ook nog)
nu niet overdrijven hé robby :o

ivm de LTR, waarom zou dit geen goede enduroquad zijn? :?
moet eerlijk zeggen dat ik indertijd ook twijfelde aan de yfz 450, maar ben er ondertss toch al van overtuigd!
zoals robby zegt, maak eens een testritje, zal je al veel slimmer van worden :afgestudeerd:
Erasmus all the way!
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

wantjes #9 schreef:
Robby schreef:,maar gaat in bospaadjes en veldwegen even hard als een sportquad (4x4 voordeel ook nog)
nu niet overdrijven hé robby :o

ivm de LTR, waarom zou dit geen goede enduroquad zijn? :?
moet eerlijk zeggen dat ik indertijd ook twijfelde aan de yfz 450, maar ben er ondertss toch al van overtuigd!
zoals robby zegt, maak eens een testritje, zal je al veel slimmer van worden :afgestudeerd:
jullie reden toch ook eerst met 4x4s en dacht niet dat jullie moesten onderdoen om te vlammen, jullie konder er natuurlijk ook goed mee overweg en het is wss een veel andere rijstijl als een sportquad.
greetz
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

:? robby, ken je me niet meer mss? ik heb nooit met een 4x4 gereden, er is was wel ééntje die er mee reed(ondertss al meerdere :applaus: ) maar ik? nee
je verward me toch niet met een ander :o
Erasmus all the way!
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

komt bekent voor..jouw keuze is een goede..de z400 of de wolverine,erg moeilijk,de z400 is eerst goedkoper in aanschaf,maar dat is een quad waar je veel aan gaat veranderen,dus die wordt ook weer heel duur(uitlaat,carburatuur,nerfs,a-armen,achteras etc,etc) als je drz 400 reed,weet je wat ik bedoel aan het blokje,de wolverine kun je niet veel aan veranderen,misschien een lier,heb je direkt een compleet ding die alles kan..dan heb je de lt450r nog,helemaal af,alleen geen achteruit,en dat houd mij ervan om voor deze te gaan..suk6
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

De LTR is een racequad net zoals de YFZ.
Dus zal er meer onderhoud zijn,denk aan olie en zuigers...

Z400 of KFX400 is goede keuze.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

ben ik het volledig mee eens! vroeger gebruikte ik een blaster om enduro te rijden dat was echt een hel
maar sinds ik men Z heb is dat zalig! heb ooit een ritje mogen maken op een YFZ en vond dat maar niets voor het enduro rijden.

goeie keuze en succes met je aankoop!
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

kijk eens in de bijv atv-action / dirtwheels, in de USA word veel enduro gereden, alleen heet het daar XC
maar je kan net zo goed op een 4x4 als met een sport quad mee doen, alleen is de vraag wat wil je zelf?
daar kan je alleen antwoord op geven, als je op bijden heb gereden
never drive faster then your angel can fly
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

Teunie schreef:De LTR is een racequad net zoals de YFZ.
Dus zal er meer onderhoud zijn,denk aan olie en zuigers...

Z400 of KFX400 is goede keuze.
hij reed op een ktm 200 enduro,dus een beetje onderhoud zal hem niet vreemd zijn..maar ik weet ook niet of de nieuwe ltr450 net zo onderhoudsgevoelig is als de yamaha 450,zal wel,die nieuwe 4-takten zijn volgens mij de oude 2-takten geworden alleen met nog meer onderdelen wat sneuvelen kan.(en een bult geld aan onderhoud,om de paar uur nieuwe olie,is een 2-takt makkelijker,heeft die genoeg aan de smeereigenschappen van de olie,verbrand die het gewoon :duimhoog: ,de 4-takt moet je los schroeven,en heb je weer een bus met oude afgewerkte olie in de shuur staan :duimlaag: )
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

Hallo wilf, ik heb in hetzelfde schuitje gestaan als jouw en heb ongeveer een jaar geleden mijn straatmotor een gsxr1000 uit 2002 (op en top getuned!) weggedaan omdat ik een quad wilde. Heb nog nooit met zo'n ding gereden maar heb meteen een raptor 700 gekocht. Eerst heel erg wenne aan het gedrag van zo'n 4 wieler, maar na een half jaar in bezit ben ik erachter dat het veeeel leuker met een quad is dan met een motor. Een quad gaat wel niet zo hard, maar dat wist je wel van tevoren. Maar de fun is 10x leuker. En een 400 is echt niet langzaam hoor! (ik ben 29 jaar)

succes met het uitzoeken van een quad, je krijgt er geen spijt van.
hmmmmmm. eat me..
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

wantjes #9 schreef::? robby, ken je me niet meer mss? ik heb nooit met een 4x4 gereden, er is was wel ééntje die er mee reed(ondertss al meerdere :applaus: ) maar ik? nee
je verward me toch niet met een ander :o
ja sorry,zal u verwarren met iemand anders :) maar is ieder zijn keuze natuurlijk. Eerst testen dan kopen zou ik zeggen.
greetz
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Van de Z400 ga je zeker geen spijt hebben, als je de DRZ400 kent, weet je de mogelijkheden en beperkingen van de motor.
Als je echt voor enduro gaat zou ik de Z400 nemen, vind je 't leuk om door diepe modder te gaan, 't beestje serieus te laten werken, enz, dan ben je beter af met 'n 4x4. Let er wel bij op dat deze meestal met een vario zijn, zodat je niet meer moet schakelen.

Ik zou dus voor de Z400 gaan, eventueel de LTR450, als je het niet erg vind om een achteruit te moeten missen.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Ik ben van een XR-600 overgestapt naar Z-400.

Denk dat de Z-400 voor jou de perfecte keuze zal zijn.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

AlfA schreef:Van de Z400 ga je zeker geen spijt hebben, als je de DRZ400 kent, weet je de mogelijkheden en beperkingen van de motor.
Als je echt voor enduro gaat zou ik de Z400 nemen, vind je 't leuk om door diepe modder te gaan, 't beestje serieus te laten werken, enz, dan ben je beter af met 'n 4x4. Let er wel bij op dat deze meestal met een vario zijn, zodat je niet meer moet schakelen.

Ik zou dus voor de Z400 gaan, eventueel de LTR450, als je het niet erg vind om een achteruit te moeten missen.
wacht nog een paar maand, en dan zal kawasaki met zijn 450 uitkomen MET achteruit!
Plaats reactie