remmen
remmen
hallo allemaal.
ik heb men remblokjes vervangen achter maar nu zit ik met het probleem dat als ik de rem vol inknijp hij maar heel langzaam remt. iemand enig idee? ik d8 zelf dat er lucht in de leiding zit. kan dat en hoe krijg ik dat er uit?
mvg
michiel

ik heb men remblokjes vervangen achter maar nu zit ik met het probleem dat als ik de rem vol inknijp hij maar heel langzaam remt. iemand enig idee? ik d8 zelf dat er lucht in de leiding zit. kan dat en hoe krijg ik dat er uit?
mvg
michiel
- 
				Vyrena
 - Pro Quadrider

- Contacteer:

Het probleem bij mij is dat ik dat voor altijd moet doen helaas 

Maar hij vraagt ook hoe het moet en dat hij denkt dat het zo is. Altijd proberen wat je denkt zou ik zo zeggen, daarna als je het echt niet weet vragen.
En normaal gesproken hoef je niet te ontluchten inderdaad als alles het goed doet.
Negen van de tien keer doen wij het wel, weten we zeker dat je niet de bocht uit lazerd als je een keer moet remmen.

Maar hij vraagt ook hoe het moet en dat hij denkt dat het zo is. Altijd proberen wat je denkt zou ik zo zeggen, daarna als je het echt niet weet vragen.
En normaal gesproken hoef je niet te ontluchten inderdaad als alles het goed doet.
Negen van de tien keer doen wij het wel, weten we zeker dat je niet de bocht uit lazerd als je een keer moet remmen.
- 
				Fré
 - Quad Expert

ik ga iemand niet aanraden om zo maar even te ontluchten, als het goed kan zijn dat het gewoon normaal is en de blokjes nog moeten inslijten  

@racer: ja das normaal, je ziet in dat venstertje het bovenste olieniveau, als je geen olie meer ziet dan moet je zeker bijvullen, maar dat is het geval niet.

@racer: ja das normaal, je ziet in dat venstertje het bovenste olieniveau, als je geen olie meer ziet dan moet je zeker bijvullen, maar dat is het geval niet.
White LTZ-450 - powered by MSD -

Lang benzine slangentje (doorzichtig) op je ontluchtingsnippel zetten. Dan pompen met de rem, dan zie je de vloeistof eruit komen. Als er lucht in zit zie je dat in het slangentje komen.
Zorg wel ten alle tijden dat je remvloeistof op het goede niveau zit. Dus niet blijven pompen ook wel weer bijvullen anders pomp je er weer lucht in.
Zou niet blijven rijden en dit gewoon effe doen. Is zo gepiept. Anders knal je straks ergens boven op.
En uh ik neem aan dat je niet je remmen met kopervet in smeert of je remschijf.

Zorg wel ten alle tijden dat je remvloeistof op het goede niveau zit. Dus niet blijven pompen ook wel weer bijvullen anders pomp je er weer lucht in.
Zou niet blijven rijden en dit gewoon effe doen. Is zo gepiept. Anders knal je straks ergens boven op.
En uh ik neem aan dat je niet je remmen met kopervet in smeert of je remschijf.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk

Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
- 
				Speedmaster
 - Quadfanaat

remblokken
Remblokjes dichterbij de schijf zetten geven niet genoeg druk als ze er tever van af zitten

Uh dat kan niet hoor. Dit betekent dat je remblokjes versleten zijn en of dat er te weinig remvloeistof is en
of remschijf versleten.

of remschijf versleten.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r

Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450