probleem yfz

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

sproeier is een #144
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Sproeier is veel te klein.

Richting gevende waarden :

YZ crosser naald clip op tweede stand
45 stationair sproeier
178 hoofd
air/fuel schroef 1.5-2 toeren uit

Denk dat hij boegie opvreet wegens te arm lopen.

Of eens afspreken bij Wim Motors om op testbank te zetten.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
YFZ007
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 08:45
Locatie: roeselare

Bericht door YFZ007 »

doubletracing schreef:er zit een dynojet kit in,op mijn vorige had ik dit ook...
Een dynojet kit heeft andere maten dan de standaard hoofdsproeier ik denk dat de 144 juist is.
Maar je moet hem wel met de naald van dynojetkit plaatsen.



Als je eens met een cdi wil proberen laat maar iets weten ik heb er nog een liggen versie 2006.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Bericht door mx jake »

je mag van geluk spreken dat alleen je bougie stuk gaat

als je een gasnaald hebt moet je daar je sproeier eens over laten zakken, en daarna de oem sproeier, om de maat te vergelijken
never drive faster then your angel can fly
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

ksnap niet wat het probleem is met een dynojet kit?de maten komen niet overeen met oem sproeiers dus een 144 zou idd moeten goed zijn,de motor heeft ook altijd goed gedraaid ,al rijdend en op ralenti...maar het probleem van de bougie blijft,dus zal het nog wat vissen worden naar de echte oorzaak...
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Bericht door mx jake »

heb je de cammod al gedaan?
ik sprak vandaag iemand, die zij, dat je kleppen te lang dicht blijven om de warmte goed af tevoeren, als je flink gas geeft
never drive faster then your angel can fly
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

1 1/2 jaar met cammod gereden zonder problemen.
Heb wel slechte dingen gehoord over dynojet kitjes, dus ik zou gewoon een YZ naald clip 3, en een hoofd(main) 175, pilot 45, feul screw 2 slagen open, en dat als basis gebruiken, hier moet hij redelijk op lopen.
En als dat het niet is dan moet je het gaan zoeken in de electonika, bougiekap cdi kabels etc etc.
Suc6
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Bericht door mx jake »

dat bedoel ik dus ook ron :knikduim:
juist wel de cammod doen
om warmte aftevoeren, moeten je kleppen langer open staan
never drive faster then your angel can fly
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Probeer eens een NGK 10.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

effe update van het nog altijd slepend probleem :roll:

killswitch enkele crossen niet aangesloten ,motor sputterde terug dus killswitch is uitgesloten.

cammod is ondertussen ook uitgevoerd,afstelling van carbu is perfect en motor is volledig in orde.

Elk contact is speciaal gereinigd en nagekeken.

Bougie brand nog steeds weg,na wat navraag hier en daar gaan we nu proberen met een andere regulator(het grijze blokje met de koelvinnen vooraan op het kader onder de neus).doordat alle verlichting weggenomen is zou de regulator meer stroom te verwerken krijgen en zou deze te grote stroom kunnen naar de bougiekabel sturen wat de oorzaak van de bougie die opbrand zou kunnen zijn...
Bij de yfz 2004 zou ook dit probleem bij sommige opgedoken zijn,iemand al iets van opgevangen?

Hopelijk lukt het met dit want ik ben ten einde raad hierna :braak:
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

vandaag 2de reeks terug problemen gehad motor sputteren en bougie terug op...we zijn vandaag uitgekomen dat het wel eens het contact zou kunnen zijn op de carburator links waar er 2 draden op toekomen die blijkbaar de stand van de gasschuif doorgeeft naar de cdi ofzo,dat die kapot is.
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Bericht door mx jake »

er gaan 2 stekkers naar de carb die met 2 draden is tors, en die met 3 draden is de tps, deze laatste geeft de stand van de gasschuif door aan de cdi
maar sparks racing gooit die tps los, en verbind hem door
ook ronny B en keesie zijn hier een poosje mee aan de gang geweest, maar ik weet niet of ze daar goeie ervaringen me hebben
never drive faster then your angel can fly
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

Ik had de TPS los
Keesie had um aangelsoten.
Merkte weinig verschil, dus je kan um gewoon loskoppelen om te proberen, niks doorverbinden
Hed opbranden van de bougie lijkt op een te arm mengsel , maar aangzien dit allemaal goed staat bij jou..
Keesie en ik hadden wel allebij de regulator kit nodig want we reden zonder koplampen, maar dat was alleen voor het stotteren boven in de toeren, en het goed opladen van de accu.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je ontsteking naar de KLOTE is, of de bougie kap,
Heb toen ook beide vervangen bij mij.
Hoop dat did een beetje helpt suc6
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

ik heb gisteren de tps fiche afgesloten en heb 20 minuten voluit kunnen rijden met een slechte bougie erin waarmee hij voordien stotterde.
Zou het kunnen dat die tps iets te maken heeft met de voorontsteking?ik denk als deze tilt smeet dat er teveel voorontsteking was en de bougie uiteindelijk opbrande...
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

Kben blij dat je het gevonden hebt !
Ik zou ver zot worden, en je ziet zit hem meestal in de kleine dingens.
BTW: ga jij naar zarlardinge, of is't proef in de mclb ?
‰ Quadracing Team
Plaats reactie