JumpingJet Racing CDI's

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ja, maar enkel op voorwaarde dat de curve serieus veranderd is of dat je in 5e makkelijk de toerentallimiet haalt met standaard cdi.

Bij de Z is dit in ieder geval niet mogelijk, tenzij de vermogenscurve verlegd is naar boven toe.

Het zou dus normaalgezien niet zo zijn dat omdat je ipv 9000rpm nu 10000rpm haalt dat je quad ipv 120km/h nu ineens 120 x 10000 / 9000 = 133km/h haalt. Vermogen heeft een nog grotere invloed op topsnelheid dan toerental.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik weet ook dat je met cdi top kunt verhogen, maar ik zeg: heeft dat wel nut? want als je 20km vol de begrenzer in gaat rijden om die 5-10km/u te gaan benutten, dan ben je slecht bezig. dan kun je beter een groter tandwiel steken, een cdi dient er niet voor om de top te verhogen, maar om de vermogenscurve aan te passen, te verleggen en te verbeteren.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

De KFX gaat in ieder geval wel harder met cdi.

Natuurlijk klopt jouw verhaal ook Hans, maar als je hem vol open trekt gaat hij wel harder, de vraag is of (en hoelang) je dit wilt doen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
yamaha king
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 722
Lid geworden op: di 20 jan, 2004 22:24
Locatie: ede
Contacteer:

Bericht door yamaha king »

en hoeveel kost zoon dingentje dan.
en zijn ze er ook voor een 426 of een wr 450
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

450 euro maar zijn er alleen voor quads en jetski's.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 17 nov, 2003 22:34
Locatie: Tielt-Winge

Bericht door FOR FUN »

Ben daarstraks mijn quad bij Marco(Jumpingjet) gaan halen en vroeg of hij een testexemplaar liggen had om het eens een weekje uit te testen.Nu wil ik een ding vragen AAN AL DIEGENE DIE VAN MARCO EEN TESTEXEMPLAAR MEEGEKREGEN HEBBEN EN DIE NIET GEINTRESSEERD ZIJN IN EEN EVENTUELE AANKOOP ERVAN ,GELIEVE DEZE ZOVLUG MOGELIJK TERUG BINNEN TE BRENGEN ZODAT DE WEL, ZEER STERK, GEINTRESSEERDE OOK EENS EEN KANS KRIJGEN. Dank u
Enjoy your ride...
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

:lol: :lol:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

idd... sommige mensen zijn zo. maar het is ook een klein beetje de fout van marco, telkens maar testexemplaren meegeven...

normaal hen ik eind deze week 3 stuks als testexemplaren, voor YFZ, Z400 en Raptor.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Om even terug te komen op de curves:

Hier zie je de curves van een KFX400. De zwarte is standaardcurve, en de andere is aangepast.
De aangepaste is eigenlijk een vrij gematigde curve, hoewel het verschil toch al goed te voelen is.
Een paar graden verschil in de ontsteking maakt veel verschil tijdens het rijden.

De curves zijn nog veel verder aan te passen, heb er zelf ook een nieuwe experimentele curve in zitten.

Binnenkort verwacht ik ook testbankresultaten te krijgen, met een beetje geluk.
De quads die op dit moment op de testbank staan zijn o.a. Kfx400 en YFZ450.
Ik houd jullie op de hoogte!

Afbeelding
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

de X-as is da het toerental??? da kan nie juist zijn volgens mij 16000 :lol: ik denk da ge al vies moet doen om de 10000 te halen
Ad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 11 feb, 2004 21:25
Locatie: Belgie - regio Ternat

Bericht door Ad »

Straffe toeren allemaal !!

Mannen zijn goe bezig....Jumingjet - Hanzie - Teunie.....

Maar dat heb ik niet echt nodig voorlopig...wel lekker voor mensen die circuit rijden.

Nice :wink:
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Ik heb sinds deze week de jumpingjet CDI er ook op staan... ik heb nog niet echt kunnen testen met mijn pols, maar dat komt wel, ik heb normaal dezelfde curves als Teunie erin staan, en ik merk vooral ondereen een verschil in koppel.

Ik heb intussen ook een andere carbu besteld, en dan worden daar de curves op afgesteld, dan ben ik eens benieuwd wat DAT gaat geven :lol:
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

jaja erwin dees daag ga je ons allemaal voorbij :P
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Hanzie schreef:ik weet ook dat je met cdi top kunt verhogen, maar ik zeg: heeft dat wel nut? want als je 20km vol de begrenzer in gaat rijden om die 5-10km/u te gaan benutten, dan ben je slecht bezig. dan kun je beter een groter tandwiel steken, een cdi dient er niet voor om de top te verhogen, maar om de vermogenscurve aan te passen, te verleggen en te verbeteren.
En wat denk je dan van een enduro als PDV ? Als je daar op de lange rechte stukken 10kmh harder kan dan met een standaard cdi met gewone curve of een racing cdi met curve voor lagere toeren of meer trekkracht (als die theorie tenminste op gaat), dan denk ik dat je toch een groot voordeel hebt ! Of zie ik dat mis ?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Toerental is de x-as, gaat tot 16 000 maar begrenzer op 10000.
Is om het voor alle types universeel te houden.

Je kunt er 2 curves naar wens inladen, 1 voor onderin, andere voor top en dan schakelen tijdens de race. (kan onder het rijden)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie