JumpingJet Racing CDI's
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ja, maar enkel op voorwaarde dat de curve serieus veranderd is of dat je in 5e makkelijk de toerentallimiet haalt met standaard cdi.
Bij de Z is dit in ieder geval niet mogelijk, tenzij de vermogenscurve verlegd is naar boven toe.
Het zou dus normaalgezien niet zo zijn dat omdat je ipv 9000rpm nu 10000rpm haalt dat je quad ipv 120km/h nu ineens 120 x 10000 / 9000 = 133km/h haalt. Vermogen heeft een nog grotere invloed op topsnelheid dan toerental.
Bij de Z is dit in ieder geval niet mogelijk, tenzij de vermogenscurve verlegd is naar boven toe.
Het zou dus normaalgezien niet zo zijn dat omdat je ipv 9000rpm nu 10000rpm haalt dat je quad ipv 120km/h nu ineens 120 x 10000 / 9000 = 133km/h haalt. Vermogen heeft een nog grotere invloed op topsnelheid dan toerental.
White LTZ-450 - powered by MSD -
ik weet ook dat je met cdi top kunt verhogen, maar ik zeg: heeft dat wel nut? want als je 20km vol de begrenzer in gaat rijden om die 5-10km/u te gaan benutten, dan ben je slecht bezig. dan kun je beter een groter tandwiel steken, een cdi dient er niet voor om de top te verhogen, maar om de vermogenscurve aan te passen, te verleggen en te verbeteren.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
yamaha king
- Quadrunner

- Berichten: 722
- Lid geworden op: di 20 jan, 2004 22:24
- Locatie: ede
- Contacteer:
Ben daarstraks mijn quad bij Marco(Jumpingjet) gaan halen en vroeg of hij een testexemplaar liggen had om het eens een weekje uit te testen.Nu wil ik een ding vragen AAN AL DIEGENE DIE VAN MARCO EEN TESTEXEMPLAAR MEEGEKREGEN HEBBEN EN DIE NIET GEINTRESSEERD ZIJN IN EEN EVENTUELE AANKOOP ERVAN ,GELIEVE DEZE ZOVLUG MOGELIJK TERUG BINNEN TE BRENGEN ZODAT DE WEL, ZEER STERK, GEINTRESSEERDE OOK EENS EEN KANS KRIJGEN. Dank u
Enjoy your ride...
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
idd... sommige mensen zijn zo. maar het is ook een klein beetje de fout van marco, telkens maar testexemplaren meegeven...
normaal hen ik eind deze week 3 stuks als testexemplaren, voor YFZ, Z400 en Raptor.
normaal hen ik eind deze week 3 stuks als testexemplaren, voor YFZ, Z400 en Raptor.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Om even terug te komen op de curves:
Hier zie je de curves van een KFX400. De zwarte is standaardcurve, en de andere is aangepast.
De aangepaste is eigenlijk een vrij gematigde curve, hoewel het verschil toch al goed te voelen is.
Een paar graden verschil in de ontsteking maakt veel verschil tijdens het rijden.
De curves zijn nog veel verder aan te passen, heb er zelf ook een nieuwe experimentele curve in zitten.
Binnenkort verwacht ik ook testbankresultaten te krijgen, met een beetje geluk.
De quads die op dit moment op de testbank staan zijn o.a. Kfx400 en YFZ450.
Ik houd jullie op de hoogte!

Hier zie je de curves van een KFX400. De zwarte is standaardcurve, en de andere is aangepast.
De aangepaste is eigenlijk een vrij gematigde curve, hoewel het verschil toch al goed te voelen is.
Een paar graden verschil in de ontsteking maakt veel verschil tijdens het rijden.
De curves zijn nog veel verder aan te passen, heb er zelf ook een nieuwe experimentele curve in zitten.
Binnenkort verwacht ik ook testbankresultaten te krijgen, met een beetje geluk.
De quads die op dit moment op de testbank staan zijn o.a. Kfx400 en YFZ450.
Ik houd jullie op de hoogte!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Straffe toeren allemaal !!
Mannen zijn goe bezig....Jumingjet - Hanzie - Teunie.....
Maar dat heb ik niet echt nodig voorlopig...wel lekker voor mensen die circuit rijden.
Nice
Mannen zijn goe bezig....Jumingjet - Hanzie - Teunie.....
Maar dat heb ik niet echt nodig voorlopig...wel lekker voor mensen die circuit rijden.
Nice
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Ik heb sinds deze week de jumpingjet CDI er ook op staan... ik heb nog niet echt kunnen testen met mijn pols, maar dat komt wel, ik heb normaal dezelfde curves als Teunie erin staan, en ik merk vooral ondereen een verschil in koppel.
Ik heb intussen ook een andere carbu besteld, en dan worden daar de curves op afgesteld, dan ben ik eens benieuwd wat DAT gaat geven
Ik heb intussen ook een andere carbu besteld, en dan worden daar de curves op afgesteld, dan ben ik eens benieuwd wat DAT gaat geven
-
Banshee-Boy
- Quadrunner

- Berichten: 867
- Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
- Locatie: maaseik
- Contacteer:
jaja erwin dees daag ga je ons allemaal voorbij 
::::::: team dqt ::::::::::::
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
En wat denk je dan van een enduro als PDV ? Als je daar op de lange rechte stukken 10kmh harder kan dan met een standaard cdi met gewone curve of een racing cdi met curve voor lagere toeren of meer trekkracht (als die theorie tenminste op gaat), dan denk ik dat je toch een groot voordeel hebt ! Of zie ik dat mis ?Hanzie schreef:ik weet ook dat je met cdi top kunt verhogen, maar ik zeg: heeft dat wel nut? want als je 20km vol de begrenzer in gaat rijden om die 5-10km/u te gaan benutten, dan ben je slecht bezig. dan kun je beter een groter tandwiel steken, een cdi dient er niet voor om de top te verhogen, maar om de vermogenscurve aan te passen, te verleggen en te verbeteren.
Toerental is de x-as, gaat tot 16 000 maar begrenzer op 10000.
Is om het voor alle types universeel te houden.
Je kunt er 2 curves naar wens inladen, 1 voor onderin, andere voor top en dan schakelen tijdens de race. (kan onder het rijden)
Is om het voor alle types universeel te houden.
Je kunt er 2 curves naar wens inladen, 1 voor onderin, andere voor top en dan schakelen tijdens de race. (kan onder het rijden)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"



